Zelf maken uitlaatdemper

Auteur Topic: Zelf maken uitlaatdemper  (gelezen 7490 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jorrit1987

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Zelf maken uitlaatdemper
« Gepost op: 20 februari 2015, 14:56:37 »
Geachte dames en heren van dit forum;

Voor mijn schip in aanbouw zit ik eraan te denken om zelf een demper in elkaar te lassen. Vooral omdat het moeilijk word om een goed plekkie in mīn schip te vinden voor een originele. Verschillende autoforums gaan hierover; maar dan vooral over tuning en een mooier geluid. Mijn bedoeling is om een goed dempende uitlaat in elkaar te lassen. Het gaat over een dieselmotor met 430 pk's, 12,6 liter (daf xf). Nu bestaat er de reflectie en de absorptiedemper. Deze laatste lijkt me niet al te lastig, met uitzondering van de vraag wat voor dempend materiaal hiervoor geschikt is. De reflectiedemper lijkt me lastiger. Ik heb een foto bijgevoegd van wat ik via google vind. Wanneer ik een demper soort gelijk aan de afbeelding namaak (technisch gezien geen probleem) met goede diameter van inlaat en uitlaat van de demper, zou deze dan het gewenste effect hebben? Of vergis is me op een belachelijke manier? Heeft iemand enige ervaring met de bouw van dempers?

Uitziend naar jullie reactie,

Jorrit

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.