Welke TIG toorts?

Auteur Topic: Welke TIG toorts?  (gelezen 3804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TomC

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
Welke TIG toorts?
« Gepost op: 5 februari 2015, 01:12:16 »
Hallo iedereen,

Mijn pa en ik zeggen al enkele jaren dat we ons eens een TIG laspost zouden kopen, en uiteindelijk is het dan toch gebeurt. :D
We zijn allebei een leek in het TIG lassen, maar de nodige avondschool en lessen zullen er absoluut nog komen.

Na veel opzoek werk en veel twijfel de knoop doorgehakt en hebben we ons een Lorch T220 AC/DC Controlpro gekocht. Mijn pa is van het principe beter ietsje duurder dan goedkope brol. :D
Nu moeten we uiteraard ons TIG toorts nog hebben maar zijn daar aan het twijfelen geraakt.

Aangezien het vooral voor hobby werk is zij de dealer dat de a-LTG 1700 handiger is aangezien het een kleiner formaat is dan de a-LTG 2600, maar de a-LTG 2600 kan uiteraard meer vermogen aan. Is het dan niet slimmer om toch voor de zwaardere te kiezen? Ookal zullen we waarschijnlijk amper of erg weinig op zo hoge amperes werken.

Nu vroeg ik mij ook af wat het verschil was tussen de a-LTG en de i-LTG en is het mogelijk om andere merken aan te sluiten?
De dubbeldruk & Push-down variant begrijp ik. We zijn niet opzoek naar een watergoelde toorts.

Voor meer informatie zie de link van Lorch of zie foto:
http://www.lorch.biz/index.php?id=5598&L=1&user_navistep=1&type=0&user_window=0

Jong geleerd is oud gedaan

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.