Elektrische automobiel

Auteur Topic: Elektrische automobiel  (gelezen 1491 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TomC

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
Elektrische automobiel
« Gepost op: 5 februari 2015, 00:25:32 »
Hallo ik ben Tom 21jaar en student Elektromechanica, ik ben hier terecht gekomen omdat mijn pa en ik een nieuw TIG laspostje hebben gekocht. Zeer interessant forum trouwens  ((: 9prima
Mijn pa en ik zijn nog een leek in TIG lassen, avondschool staat dus op het te doen lijstje. :D Vlambooglassen begint ondertussen al aardig te lukken maar heb hiervoor dan ook een goeie leermeester, mijn pa last voor zijn hobby ook al van zijn 20ste. Maar genoeg voorgesteld het is hier dan ook een Project groep.

We hadden met een groepje een opdracht gekregen van school met als titel: De Elektrische Automobiel
Of elektrische gocart was  waarschijnlijk een betere titel geweest. :D

We moesten dus een elektrische gocart bouwen en hoe leer je het best lassen, door iets te maken uiteraard. Dit is allemaal MMA gelast we hebben onze TIG nog maar 1 week. :p
We hadden stiekem al een heel kleine basis, een oud karretje die ooit in de zoo werd gebruikt om voorwerpen te vervoeren (teamlid had dit van iemand gekregen)

Na ontmantelen het overgebleven frame.

Het overtollige weggeslepen en beginnen aan ons eigen frame.

Na lang zoeken uiteindelijk de gepaste motor gevonden, deze is afkomstig van een elektrische rolstoel, die geen meter meer kon rijden, maar de motor deed het nog perfect. De oorspronkelijke as was veel te klein dus 2 bussen draaien zodat we onze eigen banden kunnen monteren.

Betere foto van de gedraaide bussen.

Alles gemonteerd achteraan het frame.

Commentaar van de moderator Dubbele foto's verwijderd
Jong geleerd is oud gedaan

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.