Welke kopen: Gys Smartmig 162 of Telwin Technomig 180 Dual Synergic?

Auteur Topic: Welke kopen: Gys Smartmig 162 of Telwin Technomig 180 Dual Synergic?  (gelezen 4952 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DigitalOverdose

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 185
Welke kopen: Gys Smartmig 162 of Telwin Technomig 180 Dual Synergic?
« Gepost op: 14 november 2014, 00:18:31 »
Tijd geleden da'k hier nog geweest ben. Het lassen is dan ook een stuk minder geworden door andere hobby (hardlopen/obstacle running en momenteel aan't trainen voor eerste marathon). Heb laatst m'n Gys Gysmi 200A AC/DC TIG zelfs verkocht omdat hij hier toch maar stof stond te vangen en heb er op de avondschool en een enkele keer na nooit alu mee gelast. Maar heb'm wel nog vervangen door een kleine tweedehandse Esab Caddy van 150 ampère. Weegt een stuk minder en je weet maar nooit he?

Hetzelfde lot onderging m'n halfautomaat, een Lastek Synergic Pro 2 van 170A. Zeer degelijke machine maar werd amper nog gebruikt. Maar ik zou dus wel een draagbaar toestel in de plaats willen kopen. Ook voor 'je weet maar nooit' en zo'n kleiner toestel lijkt me toch een stuk handzamer. Ik zou het toestel vanaf volgens jaar immers ook wekelijks naar de avondschool willen pakken om m'n opleiding voor MIG/MAG lassen nog af te maken. Met die ouwe bakken van daar ter plaatse zie ik dat niet zitten ;-) De keuze is gevallen op 2 toestellen: de Gys Smartmig 162 en de Telwin Technomig 180 Dual Synergic Euro maar ik kom er dus echt niet uit...

Bedenkingen bij de Gys: Europese (Franse) makelij dus al niet Chinees! Goeie ervaring met het merk met m'n vorige TIG en het lijkt me ook wel een vrij robuust apparaat als ik afga op het gewicht van 25kg. Niet dat gewicht alles zegt maar het is mijn inziens toch een beetje indicatie dat het geen lichte prul is. Nadeel is dat hij wel wat minder handzaam lijkt, ook omwille van de afmetingen van 540x330x450mm en ik zou toch zeker willen dat hij vlot in de auto is mee te pakken. Er is ook wel maar een toorts van 2,2 meter bij wat me kort lijkt...

Bedenkingen bij de Telwin: Ook Europese makelij, nl. Italië. Dit toestel zal wel het meest handzame zijn met z'n afmetingen van 460x240x360mm en slechts 10,8kg. Alleen heb ik m'n twijfels of zoiets lichts wel degelijk materiaal kan zijn? Bij deze zou wel een toorts van 3m lang zijn inbegrepen.

beide apparaten:
Gys Smartmig 162 en
Telwin Technomig 180 Dual Synergic Euro

Alvast bedankt!
Commentaar van de moderator Commerciële linken verwijderd

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything