gloeien van G4CrNi13-4 staal (PWHT)

Auteur Topic: gloeien van G4CrNi13-4 staal (PWHT)  (gelezen 4183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cardin

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
gloeien van G4CrNi13-4 staal (PWHT)
« Gepost op: 9 juli 2014, 14:51:31 »
Hallo,

Ben nieuw op dit forum, maar wil toch met de deur in huis vallen. Kan iemand op dit forum een aanbeveling geven over de PWHT van G4CrNi13-4 materiaal?  ??? Ik heb een controle gehad waar het materiaal na de PWHT scheuren vertoond in de HAZ. Nu heb ik het idee dat dit kan liggen aan de PWHT dit te snel is gegaan. 50grC/uur tot 585grC en dezelfde afkoeling. Nu had ik enige tijd geleden volgens mij gelezen dat het beter was om dit proces als volgt te doen 30grC/uur tot 350grC 2 uur wachttijd en dan 50grC/uur tot 585grC waarna het koeltraject hetzelfde verloop heeft. Wat bevelen de kenners op dit forum aan...

Over het lassen valt ook nog een boom op te zetten aangezien dit niet geheel correct is uitgevoerd naar mijn mening.

Ik ben geen specialist op dit vlak, maar ik zou graag wat meer weten. :)

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 9 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.