Opladen automatische lashelm

Auteur Topic: Opladen automatische lashelm  (gelezen 4444 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kobold

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 291
  • Verspil geen kracht, gebruik een grotere hamer.
Opladen automatische lashelm
« Gepost op: 1 november 2009, 08:03:34 »
Ik heb net het draadje van Vulcanus gelezen over automatische lashelmen, waarbij voor mezelf een vraag opborrelde.
2 maanden geleden heb ik op de grootste 2e hands website een Kemppi master 1500 inverter gezien, geproeflast bij de verkoper en zo blij als een kind met een ijsje  ((:woohoo met het ding naar huis gegaan.

Op internet op zoek gegaan naar een automatische laskap, en met de wijze raad van mijn grootvader in het achterhoofd (Het maakt geen donder uit wat je wilt maken als je er maar voor zorgt dat je GOED gereedschap hebt) viel mijn keus niet gehinderd door kennis en beperkt door het budget op een 3M Speedglas 9100-100, wat voor een hobbybraaier die 2-4 uur per maand last afdoende moet wezen.

Groot was ook de teleurstelling op het moment dat de kap geleverd werd, en ik vol goede moed en enthousiasme, getooid met kap en gewapend met de toorts in de gehandschoende hand, aanstreek op het werkstuk en..... er NIETS gebeurde   ???

Het lastoestel gaf geen krimp, geen tick, geen vonk, NOPPES ((:bitch
Diep teleurgesteld belde ik de verkoper op, die me naar de zekering liet kijken, en toen die in orde bleek reageerde met :   ((:relax gut wat onnozel, nou ja, breng hem dan maar terug, dat heb je met inverters, ze doen het of ze doen het niet  ((:relax

Kern van mijn betoog: De Speedglas hangt nu aan de draaibank , onder een beschermend fluwelen kleed, maar dat is dus harstikke niet goed begrijp ik?  ((:schaamblauw
Of maakt het niet zoveel uit? hij heeft toch ook al die tijd in de doos gezeten?
En volgens mijn hoefde ik geen batterijen te plaatsen toen.(zaten er al in)

Groeten, Peter
Ik maak alles net iets te groot, en sla er dan net zo lang op tot het past

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything