Chinees in de storing.

Auteur Topic: Chinees in de storing.  (gelezen 3470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hydroleo

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Chinees in de storing.
« Gepost op: 7 augustus 2014, 21:57:33 »
Beste lezers/lassers,

Ik heb al enige tijd een FreeTig ADC200 machientje van een goede vriend in bruikleen omdat hij er zelf al jaren niets mee deed.
De afgelopen maanden heb ik daar naar alle tevredenheid mee gelast, Aluminium, Rvs, staal etc.
Een week of twee geleden voor het laatst gebruikt om een alu buisje te lassen.
Apparaat weer aan de kant gezet en gisteravond wilde ik weer even iets lassen.
Toen ik hem aanzette viel mij meteen al op dat hij lawaai maakte, een hoop geknetter.
Dat kwam van tussen de vonkbrug in het apparaat vandaan, hij stond daar extreem te vonken vond ik.
Verder werkte er niets meer, ook geen gasstroom bij gebruik voetpedaal en een heel zwak vonkje vanaf de electrode naar het werkstuk.
ook vreemd is dat zodra ik de massaklem tegen mijn stalen werktafel houdt deze ook een vonk trekt en dan het rode ledje op de kast gaat branden.
Dat houd volgens het instruktieboekje in dat het input voltage te hoog of te laag is ???
Er zat aardig wat vervuiling in de kast, dat heb ik al voorzichtig met perslucht verwijderd.
Heeft iemand een briljant idee? ((:help
Ik las dus ik ben......

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything