Test van een laskar uit het land van de rijzende zon.

Auteur Topic: Test van een laskar uit het land van de rijzende zon.  (gelezen 3521 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan 70

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Test van een laskar uit het land van de rijzende zon.
« Gepost op: 1 juni 2014, 17:51:26 »
Na mijn bedorven Argon affaire van een paar weken geleden was ik toch nieuwsgierig geworden.
Ik was bij de buurman zijn Javac 200 acdc wezen lenen, om uit te sluiten dat mijn eigen machine (een Hoekloos 300 ac/dc) in storing was.
Mijn eerste indruk was "wat een zwaar ding". Het is overduidelijk geen inverter, maar allee dat is mn ouwe trouwe Hoekloos ook niet.
Machine maar eens aan gesloten aan de fles, toorts gemonteerd massa dr  aan en lassen maar.
Nu las ik al ruim 20 jaar tig en ben een zeikerd qua apparatuur, maar dit machientje last toch echt als vergif. Alleen de toorts is voor ons beroeps waarschijnlijk een beetje van een hoog Suske en Wiske gehalte, maar qua laswerk................... gewoon goed.
Amperage is digitaal en per 1 Ampere af te stellen. Up en Downslope werken gewoon zoals het hoort, evenals gas voor en nastroom Balans was even vogelen, maar als je het door hebt perfect in te stellen. De buurman had er ook een voetpedaal bij gekocht, die zat nog nieuw in de doos. Hij gebruikt de machine voor wat tig werk aan motorfietsen en begreep de functie van het pedaal niet echt. Ook dit pedaal doet gewoon wat hij moet doen, gaat precies zwaar genoeg om de dosering in je sok te houden en reageert direct. Ik mocht m 3 dagen bij me houden om m eens stevig aan de tand te voelen, en dat heb ik gedaan ook!!!!!!!!!!!!!!!. De toorts zal ongetwijfeld heet worden met alu lassen, maar dat doet hij van een Miller Dynastie waar ik heel veel mee gelast heb ook. Heb er 2 dagen onafgebroken alu mee gelast (wel een watergekoelde toorts gemonteerd natuurlijk) ((:Arrow en dat ding geeft geen krimp. bijna continu 170A Aan de Tungsten, maar je merkt niet dat de machine in elkaar stort of thermisch uitslaat ((:woohoo. Het ziet er ook gewoon robuust uit en voelt goed aan. De bedieningsknoppen zitten degelijk gemonteerd en onder de behuizing van de kast. Best wel over nagedacht lijkt het op. Om zo'n machine voor professioneel gebruik te kopen, daar zou ik nog over na moeten  denken en de machine langer gebruiken, maar voor de hobbysfeer is hij naar mijn mening met zn prijs van geen 1800 Euro redelijk betaalbaar en een lasapparaat voor je leven.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 1 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything