Ik kon het niet laten.

Auteur Topic: Ik kon het niet laten.  (gelezen 885 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eric1963

  • Moderator Boards
  • Volledig forum lid
  • *****
  • Berichten: 924
Ik kon het niet laten.
« Gepost op: 31 december 2023, 23:29:11 »
Weer een uitbreiding van het machine park. Er kwam mij hier in de buurt een klein freesbankje op mijn pad.
Een Huvema HU 25 BF. Een Taiwanese Rong-Fu RF 25 met een Huvema naamplaatje.
Die RF boor/frees bankjes hebben op zich geen slechte naam. In ieder geval een stuk zwaarder en degelijker gebouwd dan het tegenwoordige Chinese spul.
Het frezen op de draaibank van kleine dingen is wel leuk, maar erg tijdrovend. Met dit bankje hoop ik toch net wat meer te kunnen.
Die ronde kolom frees bankjes hebben wel hun tekortkomingen, maar het is net een leuk formaat en mooi om mee te beginnen.
Het ding is van 2000 en ziet er erg goed onderhouden uit. Bijna als nieuw eigenlijk. Lagers voelen en horen prima. Wel iets teveel speling op de x-as van de tafel naar mijn zin, maar dat gaat goedkomen.
Er zit ook nog een mooi houten kistje bij met 3 linialen met digitale uitlezing voor de drie assen, en twee klemmen met T-moeren.
Ik kon er ook nog een aantal vingerfrezen en een mutitoyo meetklokje uitslepen.
Volgende project is een stevige standaard lassen en een mooi plekje vrijmaken in het hok.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything