Wel lasapparaat kopen?

Auteur Topic: Wel lasapparaat kopen?  (gelezen 3424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline johninslag

  • Forum lid
  • Berichten: 4
Wel lasapparaat kopen?
« Gepost op: 2 maart 2014, 23:00:38 »
Hallo,

Ik zou graag een extra las apparaat aanschaffen. Ik ben nu in het bezit van een een kemppi 2530 (3x) en een 2520.

Ik gebruik ze vooral op klus en ze moeten wel tegen een stootje kunnen. maar nu wil ik wel iets anders het liefst een puls apparaat zodat ik makkelijk aluminium kan lassen (indien nodig).
Ook wil ik met massief draad 1,2 mm gewoon kunnen lassen. ( ook open boog) Graag zo spatvrij mogelijk!!

Nu is mijn oog gevallen op het volgende

De Selco Genesis 2700 PMC is een draagbare Pulsmig machine. De Genesis 2700PMC biedt de mogelijkheid om: MIG/MAG, Pulsmig, Dubbel-Puls, TIG DC lift, en elektrode te lassen.
Het MIG lasproces is zowel in standaard- als pulsfunctie (puls MIG) beschikbaar. Tijdens deze bedrijfsmodus regelt de elektronische sturing van het lasapparaat synergisch alle lasparameters. De draadspoel (15Kg.) is in het toestel ingebouwd, zodat de machine compact en eenvoudig te verplaatsen is.

400 Volt
23.5 Kg.
Hoge inschakelduur
Dubbel Puls
Eenvoudige bediening ( iPanel )
4-rols draadaanvoer systeem
Tig DC lassen met lift start

Gewoon omdat hij veelzijdig is en makkelijk op klus is mee te nemen.

dan de volgende

Fimer TM 236

Synergisch
Pulse

235 Ampère
220 Volt

4 rol aangedreven

en deze:
Cebora Sound MIG 2060/MD Star Dubbel Pulse


Een unieke Star Dubbel Pulse MIG lasmachine op 230 Volt met een lasbereik van 15-200 Ampère en een inschakelduur van 60%. De veelzijdigheid van deze Pulse MIG maakt het mogelijk om hem op vele manieren in te zetten, zowel in de automotive industrie als in de metaalverwerkende industrie. En met een gewicht van slechts 21,5 kg ook ideaal om op locatie te gebruiken.

De geavanceerde inverter technologie in combinatie met de Synergische Pulse programma's, maakt een perfecte en spatloze las mogelijk en met de Dubbel Pulse functie ingeschakeld, wordt zelfs het uiterlijk van een TIG-las benadert. Verder is de machine voorzien van tientallen synergische lasprogramma's (o.a. staal, RVS, aluminium, CuSi3, CuAl8 etc.) voor een zeer eenvoudige bediening, 2-4 takt, regelbare hot-start en smoorspoelregeling etc. Speciaal voor de doorvoer van Al-Si aluminium lasdraad is de Cebora push-pull toorts ontwikkeld. Deze machine is voorzien van Cebora's PFC module (Power Factor Correction) volgens de norm IEC/EN 61000-3-12. Dit zorgt voor minder stroomverbruik, hoger rendement, meer vermogen en hogere inschakelduur. Kortom: energiezuinige groene apparatuur!
Technische specificaties
Netspanning 1-fase   :   230V - 50/60 Hz
Afzekering   :   20 A (traag)
Opgenomen vermogen   :   5,7 kVA - 60%
4,1 kVA - 100%
Lasstroombereik min - max   :   15 - 200 A
Inschakelduur   :   200 A - 60%
160 A - 100%


Iemand ervaring met 1 van de machines??? ik ga ze vaak buiten gebruiken dus zullen ze daar geschikt voor zijn??