Slangenpakket klapt uit elkaar

Auteur Topic: Slangenpakket klapt uit elkaar  (gelezen 2991 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Barrycade

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 19
Slangenpakket klapt uit elkaar
« Gepost op: 17 december 2013, 21:16:49 »
Hoi,

Nu heb ik vandaag iets meegemaakt waar nog niemand mij antwoord op kan geven. Ik was vandaag aan het lassen met een Fronius transtig 3000 op ongeveer 200 ampère! Nu klapte ineens de slang uit elkaar tijdens het lassen en heb ik 2e graads brandwonden op mijn onderarm! Waarschijnlijk heb ik een flinke opdonder gekregen nadat ik eerst koelvloeistof over me heen kreeg. Ik heb het pakket meestal 1 keer om mijn arm geslagen om het gewicht te verminderen.Nu was er al iemand die vertelde dat je dat nooit mag doen maar bijna iedereen bij ons last op die manier!
Ik was er pas een 10 minuten mee aan het lassen en de toorts zelf was ook niet warm geworden! Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van het klappen van het pakket? Op mijn werk konden ze er geen antwoord op geven en heb het zojuist op de opleiding iwp ook nog gevraagd maar niemand wist het.

Groeten Barry
Groeten Barry

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.