Kan je een beetje fatsoenlijk staal MIG-lassen met Argon??

Auteur Topic: Kan je een beetje fatsoenlijk staal MIG-lassen met Argon??  (gelezen 3820 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 240diesel

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • ***
  • Berichten: 680
Kan je een beetje fatsoenlijk staal MIG-lassen met Argon??
« Gepost op: 25 oktober 2009, 00:09:24 »
Kan je een beetje fatsoenlijk staal MIG-lassen met Argon??
Ik kan namelijk zat tabellen vinden die beschrijven wat het meest geschikte gas is voor alle afzonderlijke processen maar niet wat de gevolgen zijn als je van de ideale keuze afwijkt.... ((:paniek

Het zou dan gaan om het lassen van gewoon constructiestaal (staal 37) thuis voor de hobby.
Als er echt grotere krachten op zullen treden kan ik altijd menggas 85/15 regelen maar nu is Argon even wat makkelijker (ook al is het duurder)

Wie o wie heeft hier ervaring mee, ik ben benieuwd.
Alle input is welkom, theoretisch en praktisch.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 10 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.