Voorstellen

Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 2043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Harley-Eddie

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Voorstellen
« Gepost op: 20 november 2013, 20:34:16 »
Hallo medeforumers,
graag wil ik mij even voorstellen:
Ik ben Eddie de Vries, 54 jaar, getrouwd en sinds kort (helaas) werkeloos.
Nu ben ik iets gaan doen wat mij al heel lang interesseert, namelijk metaaldelen aan elkaar verbinden middels lassen.

Diverse methodes heb ik lang bestudeerd (ook op Youtube) en ben tot de conclusie gekomen dat MIG lassen voor mij het eenvoudigst (lijkt) is om te leren lassen.
Dus bij een zeer bekende dealer in Venendaal terstond spullen ingeslagen.
Te weten: Cebora 160 MIG welder - Gasfles - Clearvision autom. lashelm - werkblad metaal - lasdeken - handschoenen - overall - wat lasmagneten tangen enz.

Natuurlijk (met alle veiligheidsmaatregelen in acht genomen natuurlijk) meteen begonnen met lassen.
Mijn buurman werkt bij de grootste blikfabriek van Nederland, en zorgt voor een aanvoer van afvalmateriaal om te oefenen.
Daarbij kun je denken aan diverse diktes plaat en profielen.
Ik moet zeggen dat het lassen (na wat aanvangsproblemen mbt afstelling enz.) tot mijn grote vreugde redelijk gaat, echter ben ik nog maar beginneling! (:appl

Nu heb ik natuurlijk veel vragen en hoop hier op dit forum antwoorden te krijgen. ;D
Laat ik maar met de deur in huis vallen:
Hoe voorkom ik (zoveel mogelijk) kromtrekken van het materiaal.
Ook zou ik antwoord willen krijgen op de vraag hoe ik diverse diktes materiaal onderling verbind.
Ik wil zelf luidsprekerstandaards lassen, de onder plaat is 4 mm plaatstaal daar op wil ik tafelpootbuis van een bouwmarkt lassen, echter is de buis denk ik nog geen 1 mm dik. :-\
Hoe moet ik mijn las toorts houden? ???
Ik denk zelf met de nadruk op de onder plaat, anders brand ik de poot weg.............. ::)
Alle suggesties zijn meer dan welkom.
Mvg, Eddie


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.