wegens storing nog ens voorstellen !

Auteur Topic: wegens storing nog ens voorstellen !  (gelezen 1764 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dirk2013

  • Forum lid
  • Berichten: 3
wegens storing nog ens voorstellen !
« Gepost op: 1 oktober 2013, 22:10:53 »
Hoi lassers en lasliefhebbers.
Ik had me al voorgesteld maar door een storing zijn er wat berichten verloren gegaan.
Nog maar eens opnieuw dus ;)

Ik ben 50 jaar en heb een jaar of 20 aardig wat met metaal gewerkt en ook dagelijks gelast.
Op de kunstacademie de eerste kennismaking gehad met lassen.
Daarna ben ik ook voor andere kunstenaars beelden gaan uitvoeren in staal en brons en dus ook ervaring opgedaan met brons lassen.
Via dit werk als kleine zelfstandige terecht gekomen bij een bedrijf dat veel aan architectuurdetaillering deed : maatwerk op gebied van ramen daken trappen e.d. in metaal.
Toen ook veel mig laswerk gedaan en daarnaast enkele dagen per week op een kunstgieterij gewerkt waar we vooral veel bronzen beelden maakten samen met kunstenaars.
Dat 13 jaar gedaan tot ik via ander werk van mij (het ontwerpen en maken van zakmessen) gevraagd werd om bij de designacademie in de metaalwerkplaats te gaan werken en studenten te helpen met draai/frees werk , lassen en allerlei andere metaalbewerkingen.

Tot ik  ongeveer 3 jaar geleden arbeidsongeschikt raakte :(

Sindsdien ben ik ongeschikt voor loonbaar werk zoals dat zo mooi heet.
Ik heb last van evenwicht oogcoördinatie beheersing van de linkerkant van mijn lijf en kan eigenlijk geen prikkels meer filteren ,alles gaat te snel en te hard voor me nu.
Ik probeer nu vooral als oefening een uurtje of wat te knutselen in mijn werkplaats.
Ik had vorige week daarom een kemppi tig lasapparaat gekocht maar dat bleek mijn 220 volt installatie niet te trekken.
De automatische zekeringen sloegen meteen al door met het aanzetten van het lasapparaat.
Ik ben echt heel fijn geholpen en heb de kemppi nu kunnen ruilen tegen een nieuwe miller sth 160l die probleemloos werkt op moderne 220 .

Ik ben nu vooral veel aan het lezen en hoop de komende maanden weer wat te kunnen spelen met dit pulstigje en RVS.
enorme vermogens en inschakelduur zijn niet meer belangrijk voor mij nu ; ik ben toch veel eerder moe als het lasapparaat !

Het is vooral een oefening en bezigheid nu.

gr dirk

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.