geschikt lasapparaat voor hobbymatig gebruik

Auteur Topic: geschikt lasapparaat voor hobbymatig gebruik  (gelezen 5144 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ruudjuh92

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 15
geschikt lasapparaat voor hobbymatig gebruik
« Gepost op: 21 augustus 2013, 22:00:54 »
hoi allemaal

mijn naam is ruud en ik ben 21 jaar
ik heb een monteurs opleiding gedaan en heb daar een mig/mag cursus niveau 2 gevolgd maar wegens oa de crisis nog geen werk in deze sector gevonden

wel heb ik thuis veel projecten zoals sprint scooters opbouwen en motorskelters bouwen gehad

ik heb dit altijd met een goedkoop electrisch booglas apparaat gedaan dat van de aldi kwam
ik kan er leuk mee lassen maar dan heb je het ook wel gehad eigenlijk
mijn vader is er helemaal weg van en vind het allemaal wel prima maar deze heeft nog nooit co2 gelast

ik wil nu dus toch een beter las apparaat aan gaan schaffen
oa ook omdat ik binnenkort op mezelf ga wonen en een eigen werkplaats wil samenstellen

nu heb ik het volgende apparaat gevonden

weldpartner-mig-inverter-135i


is dit een goed apparaat voor onderstaande werkzaamheden
of hebben jullie nog andere suggesties in deze prijsklasse of goedkoper  

ik las vrijwel altijd koker of ander dun materiaal varierend van 2mm tot 5mm dik en altijd ijzer
nu heb ik op andere forums gelezen dat de gasgevulde draad niks is
dit waren wel de goedkope apparaatjes waar deze draad opzat, denk dus aan gamma apparaatjes

wat zijn jullie ervaringen hiermee

mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar gasgevulde draad wegens dat dit de plek van een gasfles uitspaard

alvast bedankt

gr ruud


Commentaar van de moderator Aangepast, dealer namen en adressen zijn niet toegestaan, een merk noemen is echter geen probleem

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.