keuze 3 in 1 lasapparaat

Auteur Topic: keuze 3 in 1 lasapparaat  (gelezen 23403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jerreke

  • Forum lid
  • Berichten: 2
keuze 3 in 1 lasapparaat
« Gepost op: 19 augustus 2013, 09:52:44 »
Hallo

Ik zit nog niet zolang op het forum maar het al verschillende topics gelezen en al veel bijgeleerd :D

Een paar weken geleden heeft ons oud bmbe lasapparaat van 30 a 40 jaar ( was al van mijn vader) het begeven  :(
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuw apparaat.

Ik ben al in twee verschillende winkels raad gaan vragen maar ze zeggen natuurlijk overal dat hun materiaal het beste is  ???
Mijn eisen waren:
- compact / meeneembaar
- op 230 volt (omdat niet op elke werf 400 volt aanwezig is, in mijn magazijn heb ik dit dan weer wel)
- bmbe lassen (vooral voor buiten) en mig lassen (voor binnen)

Aangezien ik in de bouw werk wordt het apparaat voor verscheidene toepassingen gebruikt:
- poutrels lassen
- wapeningskorven lassen
- .....
Wat ze mij voorstelde was een 3 in 1 lasapparaat:

migatronic rallymig 161i
prijsklasse rond de 800 euro
zit dan wel alleen toorts 3 m en massaklem bij dus geen ontspanner, electrodeklem, rol lasdraad bij


of

Thermal arc fabricator 181i
prijsklasse rond de 900 euro
zit erbij: toorts 3m, massaklem, electrodeklem, rol lasdraad 0.8mm, ontspanner (eigenlijk compleet om te beginnen lassen)


Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze apparaten, eventueel nog andere apparaten kent (liefst ongeveer zelfde prijscategorie)?

Alvast bedankt voor het nadenken  :D

Commentaar van de moderator Foto's opgehaald en geplaatst, bij voorkeur graag op onze server uploaden, zie voor uitleg dit topic.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 7 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything