Hulp nodig met totaalplaatje TIG lassen (beginner)

Auteur Topic: Hulp nodig met totaalplaatje TIG lassen (beginner)  (gelezen 4157 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frenzy

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 24
Hulp nodig met totaalplaatje TIG lassen (beginner)
« Gepost op: 11 augustus 2013, 15:39:28 »
Goedemiddag!

Middels vele aangepaste ideeën die ik regelmatig heb en die moet laten schieten, slechtere oplossing moet zoeken of veel geld moet betalen voor uitbesteden wil ik uiteindelijk zelf gaan leren lassen. TIG vond ik interessant omdat het minder rommel geeft dan lassen met een elektrode, alleen heb ik begrepen dat je echt wel flink moet oefenen en daarom heb ik maar gelijk een gasfles besteld i.p.v. een wegwerp fles. (180A TIG apparaat gekocht dat tevens elektrode kan)

Met het eerste ontwerp krijg ik waarschijnlijk hulp maar daarna wil ik het toch zelf gaan leren. Ik zou graag een checklist willen zien over veiligheid, benodigdheden en winkels waar ik betaalbare spulletjes kan kopen en ook in de buurt kan gaan kijken en passen (zoals TIG handschoenen).
Waar kan ik (welke) vuldraad kopen, die tevens niet gelijk per honderden gaan? Mijn werkstuk bestaat nu uit het maken van een frame 10mm vierkant buis (wand 1.2mm) en ook een klein stukje 15mm vierkant buis (wand 2mm)
Hoe kan ik dit inklemmen of bij elkaar houden? (zie foto voor te lassen onderwerp)
Welk amperage zou ik mee kunnen beginnen, of is het altijd kijken hoe snel je lasbad ontstaat?
Hoe beste schoon te maken?
Moet ik altijd wolfraam punt slijpen en hoe kan dat eventueel veilig zonder slijpsteen?
Is het mogelijk buiten te lassen en wat als je af en toe wind hebt, is het dan nog wel te doen?
Goedkope automatische laskap met klein raampje te doen of af te raden?
Ik woon in Delft en ben op zoek naar winkels in de buurt tot iets van Dordrecht hooguit, ik heb alleen een brommer. Dit voor het passen van handschoenen omdat ik wil dat ze echt goed passen, ook wat soepeler zijn. Ik heb al hele kleine handen en dan is zo'n toorts nog moeilijker vast te houden als pen.
Enz. enz. *zucht*  ik zit dus echt helemaal in de beginfase! Alle tips, checklists etc. zeer welkom!


(Ik hoop niet dat mensen denken van hemel daar heb je er weer één die gaat klungelen maar ik heb geen mogelijkheden om het nog duurder te doen dan het als is. Ik zou graag een cursus willen volgen of iets dergelijks maar ik kijk maar heel veel films, Youtube enz. Het kost mu nu al maanden om dit een beetje af te betalen wat ik heb gekocht maar het lijkt me leuk en handig om het eindelijk zelf eens te kunnen doen).


Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,

Frenz

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything