ik zal me ook even voorstellen

Auteur Topic: ik zal me ook even voorstellen  (gelezen 1710 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline michel86

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
ik zal me ook even voorstellen
« Gepost op: 20 mei 2013, 11:45:01 »
Hallo allemaal.

Mijn naam is michel ben 27 jaar oud en ik woon in woerden. Ik ben voor beroep service/onderhoud/utiliteit monteur. Ik werk vooral in ketelhuizen die van dikwandige cv pijp zijn gelast of gefit. Werk ook in groote warmtepomp centrales. Dus ik vind dat kunnen lassen en kunne hard solderen een pre is. Ik merk dat er bij ons in het bedrijf eigenlijk weinig tot geen lassers meer zijn. Alleen nog wat oudere monteurs die bijna de fut in gaan. En ja om deze mensen nog een kruipruimte in te sturen of buiten in de bagger te laten lassen omdat er bijv een leiding in de grond is afgerot. Dat moet toch niet nodig zijn. Ik heb het toen aangegeven intern in het bedrijf om een lascursus  te gaan volgen zodat ik het voortaan zelf wel zou doen. En met het oog op de toekomst is er verder niemand meer die het kan. En zeg nou zelf het is toch handig als je allrounder ben in je vak gebied. En dat je niet afhankelijk ben van een lasser die je weer moet inhuren waardoor er weer een hoop kostbare tijd verloren gaat.

Ik heb alleen 1 probleem het bedrijf waar ik werk wil niet investeren in een cursus omdat ik service werk doet en niet in de montage werk zit. Maar ja ik als service monteur maak wel de gekste dingen mee.

Nu wil ik het mezelf gaan leren met behulp van kleine cursussen en tips van bijv hier op dit forum. Ook wil ik best wat in mezelf gaan investeren dus wil zelf een las apparaat kopen maar weet nog niet wat. Het liefst zal ik willen kijken voor een tig apparaatje zodat ik stalen cv-pijp kan lassen en aluminium en rvs rookgas kanalen.

Dus als iemand tips voor me heb of advies om dit te kunne realiseren of tips heb waar ik eventueel kleine cursussen kan volgen voor een beetje schappelijke prijs  hou ik mezelf aanbevolen.

Mvg. Michel

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.