Geert-Jan: al gedaan: auto's, motorfietsen, klein RVS. Plan: alu bootjes

Auteur Topic: Geert-Jan: al gedaan: auto's, motorfietsen, klein RVS. Plan: alu bootjes  (gelezen 1683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Geert-Jan

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Hallo allemaal,

Tot nu toe laste ik hobbymatig aan auto's, motorfietsen, uitlaten en af en toe wat RVS werk voor mijn bootje. Twee jaar geleden heb ik een zelf ontworpen bootje gemaakt van multiplex (5.6 meter) en ik wil een grotere uitvoering (9 meter) in aluminium bouwen.

Mijn lasapparatuur: zelf heb ik een ESAB 220V invertor voor beklede elektrode lassen. (althans, zo noemden we dat op de MTS, nu is daar geloof ik een andere afkorting voor?) Voor staalwerk heb ik een paar aardige vrienden met MIG/MAG, maar die wonen ondertussen onhandig ver weg. Een eigen AC TIG set staat al jaren op de verlanglijst, evenals een MIG/MAG set.

Motto: de amateur overschat zichzelf, de professional onderschat zichzelf, vandaar dat ik me eerst eens goed wil oriënteren voor ik eventueel apparatuur ga kopen.

Het ontwerpen van het bootje heb ik in Rhino gedaan. Maar tijdens het bouwen merkte ik dat multiplex niet echt mijn materiaal is, vandaar dat de volgende van aluminium wordt.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything