Smitweld MIG 401

Auteur Topic: Smitweld MIG 401  (gelezen 5742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Robbin

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 46
Smitweld MIG 401
« Gepost op: 24 maart 2013, 19:56:21 »
Goedenavond,

Van de week heb ik op een veiling een smitweld mig 401 lasapparaat gekocht. Na een het verhelpen van een kleine storing last het apparaat goed.
Alleen heb ik een paar vragen erover.

Op de draadaanvoer kast zit een draaiknop voor de draadsnelheid te regelen en een drukknop om door te voeren denk ik is dit juist?

Op het lasapparaat zitten links bovenin drie knoppen. De meest linkse is voor de uitsteeklengte voor het draad volgens mij. De middelste lijkt op de draadsnelheid maar hij reageerdt er niet op en dan zou dit een dubbele knop zijn? Ernaast zit een knop voor 2 en 4 takt en werkt gewoon zoals het hoort.

Dan zit er onderaan ook nog een witte drukknop. Als je hier op drukt dat hoor je een relais inschakelen net alsof je gaat lassen. Weet iemand waar dit voor is?

Dan hebben we 2 massa aansluitingen waar een 1 en 2 bij staat en een tekentje van een halve en een hele spoel.
Kunnen alle 2 de aansluitingen gewoon gebruikt worden of zijn het 2 verschillende?

Ook heb ik nog een vraag over de stroom aansluiting.
Op het type plaatje staat aan de voedingszijde 380 v 32 ampère als je last op 400 amp.

Trekt het lasapparaat dan 32 a in totaal of per fase?

In mijn werkplaats zijn de hoofdzekeringen 3x35 ampère als zou ik op 400 amp lassen en de compressort slaat bv aan (10kw) dan springen de hoofdzekeringen eruit?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.