Lashelm schoonmaken

Auteur Topic: Lashelm schoonmaken  (gelezen 5440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline japie

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 20
Lashelm schoonmaken
« Gepost op: 22 februari 2013, 22:14:56 »
Hallo allemaal,

Ik heb met veel blijdschap een jaartje terug een Speedglas 9002x kunnen kopen voor maar 70(!) euro van een collega, bij de koop inbegrepen 6 batterijen en 10 extra glaasjes.
De eerste keer dat ik er een foto van maakte klapte hij dicht, zoals hij dat doet tijdens het lassen.

Nu heb ik de laatste heul veul aan de boot gelast en zat de kap onder de viezigheid, dus ben ik maar eens gaan zitten om hem schoon te maken.

Als eerste heb ik al het stof erafgeveegd met een droge doek, om vervolgens de kap met een amper vochtige doek af te nemen. Het glaasje heb ik ook eerst afgeveegd met een droge doek, om vervolgens met een brillendoekje schoon te maken. Nu wilde ik weer een foto maken, maar hij klapt ineens niet meer dicht ???

Ik heb amper tot geen vochtigheid op de kap achter gelaten en ben in de buurt van de spleten heel voorzichtig geweest en alleen met de droge doek geveegd.
Ik ga morgenochtendvroeg weer lassen, dus hoop te ontdekken dat hij nog steeds werkt maar ben toch gespannen aangezien het wel mijn "geliefde" lashelm is....

Nu heb ik dus de vraag hoe jullie je kap/helm schoonmaken en of jullie hetzelfde probleem herkennen of weten wat de oorzaak is?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.