Duw loopkat Zelfbouw ?

Auteur Topic: Duw loopkat Zelfbouw ?  (gelezen 2904 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline frank10

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 100
Duw loopkat Zelfbouw ?
« Gepost op: 4 januari 2013, 17:20:54 »
Omdat het forum mij zeer veel heeft geholpen met de zetbank. Wil graag jullie mening weten over het volgende.

Ik ben van plan een kleine loopbrug te maken voor zeg maximaal 1000 KG. Op dit moment weegt mijn kantbank er ongeveer 700KG.
In het loodsje waar ik hobby liggen grote spanten. Deze hebben een overspanning van 25m. Mijn ruimte is ongeveer 10m. en de spanten zitten om de 5 meter.

Nu wil ik graag aan 2 van deze spanten door middel van 2 loopkatten een balk van 5 meter hangen, en aan deze balk dan een takel. Onder de spanten van 25 meter wil ik voor de veiligheid nog extra staanders balken zetten, zodat de maximale overspanning van de spanten nog maar 10 meter is. De ondergrond is een betonvloer. Maar ik kan hier geen extra fundering meer onder storten.  Durven jullie zoiets aan, of zouden jullie er een constructeur bij roepen.

En nu komt het volgende. Deze loopkatten zou ik graag zelf willen maken.
Ze zien er namelijk niet heel ingewikkeld uit. Een plaat van 10mm dik gebogen. Hier 3 gaten in boren, 2 voor de assen van de loopwielen, en 1 voor de koppeling met de andere helft.
Op de assen van de loopwielen lagers plaatsen.

Ik moet er namelijk 5 hebben. En om hier 500,- aan uit te geven gaat de hobby voorbij. Nu komt de volgende vraag welke dikte van assen zouden jullie hiervoor gebruiken of is dit met een dikke bout ook op te lossen.





Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 39 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.