zwerfstroom 60a70V? tijdens lassen en aanraken materiaal

Auteur Topic: zwerfstroom 60a70V? tijdens lassen en aanraken materiaal  (gelezen 3576 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline offshoretiger

  • Forum lid
  • Berichten: 2
  • X-RAY WELDER OFFSHORE
zwerfstroom 60a70V? tijdens lassen en aanraken materiaal
« Gepost op: 5 december 2012, 09:32:09 »
Hallo ik heb een vraag omtrent dat ik tijdens het lassen en aanraken van het materiaal een stroomstoot krijg schat het op 60 a 70V.Heb de kabels en de aansluitingen gecontroleerd allemaal oke! het is een 220v TIG lasmachine van het merk ESS heb de aarde dicht bij het punt waar ik las en het materiaal is droog maar wat ik zo vreemd vindt is dat als ik niet las ook zo nu en dan stroom door mijn bakker krijg (niet altijd maar te vaak) ik dacht zelf vochtig weer (bijna het hele jaar) dat er dan lekstroom uit het apparaat komt maar dat dit ook nog via de aarde kabel mij opzoekt   ;D ik hoor hopelijk eventueel een oplossing te lezen en een oorzaak te lezen ,in elk geval bvd een ex offshorelasser in ruste die wel doorlast met dit probleem maar het wel moeilijk vindt om het draadje stil te houden bij 70V
🇨🇦

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything