WC raam

Auteur Topic: WC raam  (gelezen 1756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline tiho

  • Testlid lasproducten
  • Moderator Boards
  • Volledig forum lid
  • *****
  • Berichten: 2800
WC raam
« Gepost op: 25 november 2012, 21:12:58 »
Ons wc raam zit aaan de binnenkant van de spouwmuur. Dat is vooral in de winter gelegen op de windkant een behoorlijk koud punt. De wind waait immers zou de spouw in en het raampje hoef je dus ook zeker niet te openen. Tijd voor Tim om daar wat aan te doen. Ik heb een framepje gemaakt van hoeklijn 40 x 40 x 4. De binnenzijde weer uitgeslepen om nog een beetje licht binnen te krijgen en hierin onder en boven twee strippen gelast van 10 dik waarin ik kon tappen. De tapgaten zijn om het ruitje te bevestigen. Na de winter maak ik nog een ander ruitje alleen dan met horgaas erin.

Het ruitje is gemaakt dmv het uitslijpen van 2mm rvs plaatstaal. Geslepen ook al is het veel werk, het blijft wel vlak en naar mijn mening toch maatvaster. De buitenranden zijn ook maar 15 mm. Hiertussen Een glasplaat van 5 mm dik gelijmt met polymeerkit.

Ik heb het frame er nu in en de ruit ligt nog te drogen op het werk, er volgen dus nog een paar foto,s.
echte mannen komen thuis met honger, niet met bloemen

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 14 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything