voorstelling

Auteur Topic: voorstelling  (gelezen 1582 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline weemhoff

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
voorstelling
« Gepost op: 26 september 2012, 00:58:08 »
dag,
ik ben meus (uitgesproken als; mejus ), heb het grootste deel van m'n werkend bestaan in de metaal gewerkt en woon sinds zo'n 1,5 jaar in frankrijk.
ik kom hier terecht doordat ik aan't zoeken was naar lassen aan gietijzer.
ooit wel iets over geleerd maar maar da's toch al +30jr terug. dus even opfrissen kan geen kwaad dacht ik.
weet niet of dit ook in dit topic mag maar mijn zoektocht gaat dus hier om; ik heb een "insert" da's zo'n inbouw open haard met een ruit ervoor waardoor het werkt als een gesloten kachel.
bovenin dat ding zit een gietijzeren plaat, warmteschild voor de plaatstalen bovenkant en tegelijk geleiding van de rookgassen. en die is over de jaren kapot gestookt. verbrokkeld dus.
de meeste brokkels zitten nog min of meer aan elkaar vast maar als je te hard kijkt vallen ze eraf.
nou wou ik eens gaan proberen om dat op te gaan lassen, de brokkels weer te verbinden dus.
inbedden in een zandbed, heet stoken en dan met een electrode er overheen.
en daar was ik dus naar op zoek, die electrode.
bijna alle electrodes die ik tegenkom zijn nikkel of nikkellegeringen maar verbrand nikkel niet nog veel sneller?
en alle sites hebben het over "krachten" maar de enige kracht die bij mij inwerkt op het werkstuk is de zwaartekracht.......
zou een gewone ERc ook het kunnen doen? zou wel mooi zijn maar om het zomaar te proberen vind ik het eigenlijk toch wat link met m'n hoofdverwarming en de winter voor de deur.......................
groeten meus

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.