opknappen spatborden

Auteur Topic: opknappen spatborden  (gelezen 1994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mestyle

  • Testlid lasproducten
  • Moderator Board
  • Volledig forum lid
  • ****
  • Berichten: 3463
  • A je to!
opknappen spatborden
« Gepost op: 17 september 2012, 19:35:12 »
van een kennis heb ik een setje spatborden gekregen van een oude trekker.

hij wou het setje weg gooien omdat het te verrot was ( in zijn ogen ) en aangezien ik nog op school zit dacht ik dat het een mooie uitdaging voor mij was.

ben vandaag begonnen met 1 spatbord nieuw stuk erin gelast met tig ( ander spatbord ga ik met mag doen om het verschil te ervaren in trekken van de plaat)

het nieuw ingezetten stuk moest ook nog een soort profiel in geperst worden hiervoor heb ik eerst een malletje gemaakt en toen onder de kantbank een stukje ingepers en verder geperst tussen de bankschroef ( de grote hydraulische kantbank kreeg een plaatje van 1.5 mm niet in het malletje gedrukt en het gekke ding gooit wel een plaat van 5 mm dik over de hele lengte om  ???) het eerste spatbord bijna klaar moet alleen nog een versteviging buigen voor aan de achterkant van het spatbord en die met proplassen erin zetten.

als de versteviging erachter zit ga ik ze zelf nog even spuiten

Commentaar van de moderator Foto's verkleind, voor uitleg over zelf foto's verkleinen zie de topics in dit board
domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 18 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.