Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bluemoon

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 11
Even voorstellen
« Gepost op: 17 september 2012, 13:17:42 »
Via Google kwam ik bij dit lasforum, aangezien ik thuis (en op het werk) wel eens las, leek mij dit wel een goed forum.

Goed, mijn echte naam is Harold, 31 jaar oud en ik woon in Drenthe.
Ooit op de LTS en en op het MBO lassen gehad maar dat was alleen BMBE en MIG/MAG.
Ik heb een opleiding gehad tot automonteur, maar ik heb maar 1 jaar gewerkt als automonteur, toen ging ik wat anders doen.

Hierna heb ik 8 jaar bij een las en constructiebedrijf gewerkt in Schoonebeek, eerst 6 jaar als pijpfitter tijdens mijn werk als pijpfitter ook wel zelf leidingen (TIG) gelast als het geen fotowerk was, en natuurlijk af en toe wat constructie lassen met BMBE og Mig/Mag.
Aangezien ik in de avonduren nog mijn MBO4 diploma werktuigbouwkunde heb gehaald kon ik wat hoger op, dat was als werkvoorbereider en op de QA/QC afdeling.
Bij de QC afdeling had ik ook te maken met WPSen, NDO onderzoek, visuele inspectie van het laswerk en de afname/goedkeuring van het product samen met Lloyds/stoomwezen. ((:edu
Sinds 2008 werk ik nu op een Offshore gas productieplatform op de Noordzee als Procesoperator, dat is 2 weken werken en 2 weken vrij.
Af en toe las ik nog wat TIG op het platform, een klein steuntje ofzo, of beunklusjes voor thuis, altijd RVS het moet wel glimmen he. ;D 8)

Thuis heb ik een Mig/Mag apparaat staan, een ERFI van 200 Ampere.
En een Tig apparaat, een Kemppi Kempak 200, sinds ik de Kemppi heb gebruik ik nog maar zelden het Mig/Mag apparaat.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything