Tig AC/DC monofase, welk toestel kopen ?

Auteur Topic: Tig AC/DC monofase, welk toestel kopen ?  (gelezen 3691 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline helifreak

  • Forum lid
  • Berichten: 4
Tig AC/DC monofase, welk toestel kopen ?
« Gepost op: 16 september 2012, 20:57:45 »
Goede avond,

Eerst mezelf even voorstellen. Ik las sinds zo'n 30 jaar, enkel hobby maar toch wel zeer geregeld. Aanvankelijk autogeen, daarna electroden en de laatste 20 jaar Mig/Mag. Nu mijn Electra Beckum dik 20 jaar oud is zoek ik een toestel om het fijnere werk mee te doen. Ook RVS en zelf een ietsje alu lassen zou ik graag tot de mogelijkheden laten behoren. Ik heb nog geen ervaring met Tig-lassen maar denk dat ik dit met en beetje hulp wel zou kunnen leren gezien mijn ervaringen met andere procede's.

Ik laste tot nog toe vooral : Carrosserie, lichtere buisconstructies zoals hekkens, aanhangwagens,... enz. De 160A van mijn halfautomaat hebben altijd voldaan, heb nooit behoefte aan hogere lasstromen.
Wat ik nu wil: Echte mooie laswerkjes uitvoeren waaronder lichter buismateriaal (fietsen). Inox en aluminium buis met wanddiktes tot max. 3 mm inox, 4 mm alu.

Gebruik toestel : 85% ijzer, 10 % RVS, 5% alu.

Ik las hier op het forum dat de  IMS 201 ACDC en de Lastek T-200-1 dezelfde toestellen zouden zijn. Alleen is de IMS een stuk goedkoper.

Kunt u me bevestigen of dit toestel zou voldoen aan mijn verwachtingen en of het inderdaad (ook inwendig) dezelfde toestellen zijn ?
Nog een laatste vraagje. Kunnen zowel ijzer, rvs als alu, allen met 100% Argon gelast worden of moet er van gas gewisseld worden ?

Van harte dank voor jullie reacties,

Johan

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 1 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything