Aangenaam kennis te maken

Auteur Topic: Aangenaam kennis te maken  (gelezen 1666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jrhelmus

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Aangenaam kennis te maken
« Gepost op: 8 september 2012, 23:00:39 »
Beste Iedereen,

(ik dacht al een bericht gepost te hebben maar blijkbaar is deze niet goed doorgekomen, dus 2e poging.)

Wij zijn Jurjen en Madelief en zijn nieuw in de wereld van het lassen. Enige tijd geleden hebben we onze 2e oldtimer gekocht, een Hanomag campertje uit 1973. Deze gaan we helemaal strippen en opnieuw opbouwen. Een flinke klus (zie foto's) waarbij ook zeker gelast zal moeten worden. Beiden hebben we hier nog geen verstand van maar dat komt door de tijd wel. We hebben een klein werkplaatsje in Amsterdam Noord gehuurd waar we tijd, ruimte en krachtstroom hebben. Alle ingredienten om er iets moois van te maken.

De Hanomag is ons hobby project en het gaat bij dit project gelukkig niet om de bestemming maar om de reis. Dat wil voor ons zeggen dat het niet een supermooie camper hoeft te worden, zolang we het overgrote gedeelte maar zelf kunnen doen.

Ik (Jurjen) werk in het onderwijs aan de HvA (Hogeschool van Amsterdam) bij een technische opleiding. Helaas geef ik de niet technische vakken dus echt ervaring in mijn werk heb ik ook niet. Omdat ik de hele dag met mijn hoofd bezig ben wil ik in mijn vrije tijd met mijn handen bezig zijn. Ondanks dat ik best onhandig ben, probeer ik met vallen en opstaan ook de restauratie van onze camper te doorstaan. Maar goed, het gaat niet om het resultaat, maar om het bezig zijn.

Aanstaande woensdag heb ik een lascursus bij een bekende organisatie en hoop ik meer te leren van dit mooie vak.

Helaas heb ik nog geen las apparaat maar houd me hartelijk aanbevolen voor tips. Ik ben druk zoekende naar 2e hands op marktplaats en dat valt niet mee!

Mocht iemand eens in Noord komen en zin hebben om een kop koffie te drinken, een las te leggen of de handen uit de mouwen te steken,dan is diegene meer dan welkom bij ons.

Hartelijke groet,

Jurjen


Commentaar van de moderator Foto's verkleind, voor uitleg over zelf foto's verkleinen zie de topics in dit board

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.