Naadloos inox lassen

Auteur Topic: Naadloos inox lassen  (gelezen 4578 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline beki

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 31
Naadloos inox lassen
« Gepost op: 18 juli 2012, 10:33:40 »
Ik probeer vierkante rvs buizen naadloos te lassen (TIG)
Maar ik krijg het moeilijk correct opgeslepen..
Probleem is dat er een stuk naast de las ook wegsmelt, en dat er daar een dal komt waardoor ik nog dieper moet slijpen.
Zie tekening en foto voor meer uitleg.
Dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik pulserend las, dacht dat de puls te hoog stond en dat er bij elke puls een stukje wegsmelt.
Maar heb eens niet pulserend geprobeerd en ook daar is er naast de las een 'dal'

Ik kan het oplossen door ook naast de las te slijpen, en dan ziet het er visueel goed uit, maar voel je wel een dal in het stuk zitten.
Heb al geprobeerd om 3 lassen te leggen, 1 originele las, en dan op te slijpen, en dan indien nodig links en rechts van de originele las wat materiaal toe te voegen. Maar dit is meer werk..

Heb ook al geprobeerd om meer materiaal toe te voegen tijdens las, maar dan wordt de las gewoon dikker (en dus meer slijpwerk), en niet breder..

Hoe komt dit? Las ik te warm? Te weinig beweging (beetje wikken)?

Commentaar van de moderator Foto's opgehaald en geplaatst, bij voorkeur graag op onze server uploaden, zie voor uitleg dit topic.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.