Eerste inox lasklus??

Auteur Topic: Eerste inox lasklus??  (gelezen 2926 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Robertm

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 105
Eerste inox lasklus??
« Gepost op: 29 juni 2012, 18:14:35 »
Allen,

Vandaag werd ik aangesproken door een bekende achter de balie van een gereedschapzaak. Hij wist dat ik graag laste en vroeg of ik voor hem een inox BBQ stel in elkaar wilde lassen. Ik heb nog niet inox gelast. Staal des te meer en gaat prima, heel erg netjes.. Het staal is 3mm dik. Het zijn alleen eenvoudige buitenhoeklassen die gelegd moeten worden. Iemand tips??? Oh ja, ik las niet snel met TIG (voorloopsnelheid).. Nooit inox gelast en dan komt iemand met de vraag om wat inox te lassen..  :(
Hij zei nog dat het er niet super proper en netjes uit hoeft te zien, als het maar vast zit. Dat wil ik natuurlijk niet, het moet wel netjes worden anders moet je er niet aan beginnen!

Ik zal eens wat inox gaan proberen thuis en de lassen aan de beste man laten zien of hij dan hiermee tevreden is. Is 316LSi geschikt? Meen van wel als ik dat zo lees.

Robert
---------------------
De mens is gemaakt voor techniek. Hij creëert techniek. Het zit in onze genen. Gelukkig ook de mijne!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.