Inverter BMBE aanpassen met HF unit?

Auteur Topic: Inverter BMBE aanpassen met HF unit?  (gelezen 4192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wesley

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 39
Inverter BMBE aanpassen met HF unit?
« Gepost op: 28 juni 2012, 12:18:38 »
Ik was eens aan het denken om een HF unit op mijn inverter aan te sluiten voor te tig lassen.
Ik weet dat er kant en klare kastjes ervoor te koop zijn maar kan ik zoiets niet zelf maken?

Op de engelse forums, steken die mannen daar gewoon een onsteking van een dieselbrander (verwarming) tussen.
En ik heb nu toevallig zo een onsteking liggen en kan die wel tussen mijn slangen plaatsen maar wat ik mij afvraag,
kan ik mijn inverter daar niet met kapot doen.
Want als ik nu die onsteking gebruik en ik heb mijn tip niet boven mijn werkstuk, waar gaat de onsteking dan naartoe?
Gaat mijn inverter circuit dan geen klap krijgen? (misschien springt de vonk over in mijn circuit board).
Of kan ik daartussen een dikke diode plaatsen dat de onsteking niet richting circuitboard kan gaan.

Nu werk ik met de inverter doormiddel van de scratch methode om te tiggen, maar soms blijf ik hangen en is mijn punt al kapot.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything