Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1651 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline caveman

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Even voorstellen
« Gepost op: 19 juni 2012, 20:42:28 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Nico en ben 46 jaar.

Ik ben bezig met het opknappen / verbouwen van een stalen kajuit jacht, en zal daar wat laswerkzaamheden aan krijgen.
Omdat ik alles zoveel mogelijk zelf wil doen, ben ik nu aan het uitzoeken wat ik nodig heb aan apparatuur en welke methode ik het beste kan gebruiken.

Laservaring heb ik nagenoeg niet, behalve dan wat werkstukjes vroeger op school. (28 jaar geleden, electrode en autogeen). Dus met de meest basale termen ben ik wel bekend.

Wat laswerk betreft: Reparatiewerk, nieuwe relingen, buis, rvs op staal. Verbouwing: Nieuwe basis voor ramen ca. 6 m laswerk op 3mm plaatstaal.

Ik ben in het bezit van een oud einhell electrode lasapparaat en heb daar wat mee geoefend. Uiteindelijk lukt het wel weer om wat rupsjes te leggen en
wat vierkantje buisjes aan elkaar te bakken. Buisjes lukte uiteindelijk aardig, maar haaks op elkaar lassen zonder gaten te branden was wel ff oefenen.

Ik hoop dat ik hier op het forum wat info kan verzamelen. Te beginnen met een goed boek voor de theoretische kennis. Wie kan me wat aanbevelen?

Tot zover..

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything