even voorstellen ; Jaap met Lorch 180 AC-DC Control-Pro met storing E16-00

Auteur Topic: even voorstellen ; Jaap met Lorch 180 AC-DC Control-Pro met storing E16-00  (gelezen 2139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jw

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Hallo Lasklusforum,

via google op uw site gekomen en een goede indruk gekregen tav  nuttige info en het delen van ervaringen  ( en storingen  ....... ).
 Ben zelf geen beroeps lasser maar wel een 100% techneut die na jaren lang standaard electrode lassen ook eens een niewue uitdaging aan wil tav  van dun st/rvs materiaal lassen en tevcens  Aluminium lassen wil leren .
Heb ge-investeerd cfm horen en zeggen ... in een goed machine , een  ; Lorch Handy-Tig 180AC-DC Control-Pro.
Prachtig apparaat vele parameter opties  etc , echter wat een beetje tegenvalt is een  goedkoop  A3-geniet kopier papier manual  welke de basic instellingen vd machine geven maar voor de rest een beetje aan de pover kant is  tav de 3500 euro investering in dat apparaat .

Het DC Tiggen gaat schiterrend en ook met AC lassen is een ervaring apart .

Waar ik echter mee tob is dat de machine  veels te vaak een E16-00 error code geeft ; E16-00  ; up-slope te hoog  => ''contact Lorch service dienst''
Wel dat is dus  al een keer gebeurt  ; alles  gecheckt en getest ;alles Lorch OK=> en dat krijg je die gloed nieuwe machine weer terug ,
 en dan thuis lassen en dan weer gemiddeld 15-20% vd de keren dat je wilt starten => HF-ontsteking wilt niet ontsteken  ; => E16-00 error upslope to high.
Paardemiddel Reset is apparaat uit 10 sec wachten en dan kan  je weer starten  (tot een volgende  E16-storing)
Natuurlijk die standaard 5% upslope instelling wat vlakker gemaakt 7-10% ; maar helaas weer geregled  E-16 error

Wel mij vraag is heeft iemand hier ervaring mee of kan je me een tip geven tav vh testen / diagnose waar het euvel werkelijk  zit .
(slechte massa op m'n lastafel ,   Tig toorts  spannings overslag ?,  etc ? 

Sofar

 hoop dat  jullie me opweg kunnen helpen

Mvrgr  Jaap

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything