MIG/MAG dun materiaal RVS en aluminium

Auteur Topic: MIG/MAG dun materiaal RVS en aluminium  (gelezen 3289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline tiho

  • Testlid lasproducten
  • Moderator Boards
  • Volledig forum lid
  • *****
  • Berichten: 2800
MIG/MAG dun materiaal RVS en aluminium
« Gepost op: 5 mei 2012, 22:25:12 »
Ik heb onlangs een offerte opgevraagt voor een nieuw lasapparaat. Ik dacht meteen hup tig erbij voor rvs en aluminium. Big bummer, dat kan dus niet omdat je geen wisselstroom hebt  ((:schaamrood Had ik eigenlijk moeten kunnen weten. Vertegenwoordiger zegt, je kunt ook prima ,met zo,n apparaat rvs en alu mig lassen. Ik heb al een machine die uitgerust is met een kabel met teflon inliner etc om te wisselen en eigenlijk vindt ik het niets.

Wat zijn de meningen hierover? Ik heb het over materiaaldiktes van 1,5 tot 2 mm in deze materialen waarbij het aluminium ook nog geanodiseerd is waardoor je het ook nog schoon moet slijpen en dus dunner wordt.

Eigenlijk denk ik erover om dus geen gewone post te nemen in MIG/MAG, maar een tig machine. Misschien zijn er mensen die er anders over denken en dat het wel degelijk goed te doen is?

( eigenlijk wil ik ook graag tiggen, maar ik moet nu een keus maken aangezien ik ook nieuw watergekoelt extra wil en twee nieuwe machines krijg ik niet door het parlement heen ben ik bang )
echte mannen komen thuis met honger, niet met bloemen

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 13 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything