MIG/MAG inverter vs klassieke transformator

Auteur Topic: MIG/MAG inverter vs klassieke transformator  (gelezen 4031 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wouterkabouter

  • Forum lid
  • Berichten: 1
MIG/MAG inverter vs klassieke transformator
« Gepost op: 1 mei 2012, 10:13:07 »
Kan iemand mij vertellen hoe goed een inverter MIG is in vergelijking tot een klassieke transformator halfautomaat? Een paar jaar geleden hadden inverters de naam om minder betrouwbaar te zijn, gemakkelijker te beschadigen en duurder in onderhoud of reparaties. Is dat nu nog steeds zo? Is er ook verschil in het lassen zelf? Ik ga een nieuw toestel kopen en dit zijn de mogelijkheden: Lorch pro 170 basic (1000 €) of Thermal Arc fabricator 181 (1000 €) of One Welding 200 (800€). Ik heb wel een beetje ervaring met elektrodelassen, maar halfautomaat is nieuw voor mij. Het toestel is bedoeld voor hobbygebruik en beperkt professioneel gebruik in de bouw: dunne plaat, meubels en lichte constructies.  Ook redelijk wat aluminium en rvs. Aleen MIG/MAG lassen, voor elektrodes en TIG heb ik een ander toestel.
Een kijkje op de toestellen (webpaginas niet van de winkel):

Commentaar van de moderator Aangepast, dealer namen en adressen zijn niet toegestaan, een merk noemen is echter geen probleem.

Alle toestellen komen uit een betrouwbare winkel hier niet te ver vandaan. Van de  One Welding denk ik dat het een naamloos toestel is, dat door de winkel als huismerk geadopteerd werd. De Lorch is een demonstratietoestel van de winkel, ongeveer 3 maand oud, minder dan 30 uur gebruikt (vandaar de fikse korting). De fabricator is nieuw, recht uit de doos. Wat ik graag zou weten: zijn er grote verschillen in mogelijkheden of lastechnieken? En hoe schat iemand met ervaring de kwaliteitsverschillen in?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 1 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.