Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1619 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brown_016

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Even voorstellen
« Gepost op: 10 april 2012, 13:21:22 »
Ik ben 66 jaar en sinds een jaar gepensioneerd en woon in de provincie Noord-Holland, dicht bij Alkmaar. Veel van mijn vrije tijd breng ik door in de garage, waar ik probeer om oude(re) auto's een nieuw leven in te blazen. Daarbij is op dit moment de Golf 2 voor mij heel populair.

Vele jaren geleden heb ik een oud MIG lasapparaat van een vriend gekregen. Het vertoonde wat mankementen en die heb ik op kunnen lossen. Nu is het voor mij een onmisbaar apparaat bij het opknappen van de carrosserieën. Daarbij blijf ik natuurlijk amateur.

Meestal laste ik nieuw plaatwerk met "puntlassen" op z'n plaats en gebruikte daarbij geen lashelm omdat ik de ondergrond door mijn oude lashelm niet kon zien. Ik laste dan met mijn ogen dicht natuurlijk. Afgezien van zo nu en dan een verbrand gezicht heeft dat ook nog eens schade aan mijn bril opgeleverd. Dus nu was ik aan het zoeken naar een automatische lashelm (voor een hobbyist). Het aanbod is zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Toen stuitte ik op "Hét lasforum" en wilde wel eens weten wat de echte lassers voor ervaring met automatische lashelmen hadden.

Inmiddels ben ik er wel achter dat de lashelmen voor professioneel gebruik heel erg duur zijn. En dat vind ik voor de paar keer dat ik moet lassen eigenlijk ook niet verantwoord. Daarom ben ik er nog niet uit.

Maar ik vind het leuk om de diverse onderwerpen op het forum te lezen. Lassen is een prachtig vak!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything