Even voorstellen: beginnend lasser Johan (45) uit Amersfoort Vathorst

Auteur Topic: Even voorstellen: beginnend lasser Johan (45) uit Amersfoort Vathorst  (gelezen 1777 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan1

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Ik ben Johan, 45 jaar, woon in Amersfoort. Ik ben elektronicus en programmeur.

Vorig jaar zomer heb ik drie dagen les gehad in Alu Tig lassen en ik vond het nog leuker dan ik al had verwacht.
Die cursus kan ik iedere beginner aanraden trouwens. Ik mocht meteen aluminium gaan doen en kon aan het eind al leuke eenvoudige lassen maken.

Het voelt gewoon magisch en machtig om metaal vloeibaar te maken en daar controle over te hebben.
Aluminium vind ik zelf erg fijn materiaal, makkelijk te bewerken, maar ik wil ook graag rvs gaan lassen.

Nu heb ga ik een Freetech Alupulse 200 met voetpedaal kopen voor Pasen, en hoop dan te kunnen beginnen met 't eerste project: een stalen lastafel.

Ik kan wel 1000 dingen bedenken waarbij het handig is zelf te kunnen lassen, ik miste al in mijn jonge jaren deze mogelijkheid bij mijn knutselprojecten.
Ook voor mijn werk zal 't wel eens van pas komen.

Ik verwacht dus een boel plezier te gaan beleven aan deze nieuwe hobby en hoop enige hulp en inspiratie te kunnen putten uit de bijdrages op dit forum.

Commentaar van de moderator Aangepast, voor info pb het beheer.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything