Wie weet raad?

Auteur Topic: Wie weet raad?  (gelezen 1586 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henk.e

  • Volledig forum lid
  • ***
  • Berichten: 553
Wie weet raad?
« Gepost op: 4 april 2012, 20:24:27 »
Omdat dit het mooiste forum is van Europa  ((: 9prima waar vele techneuten te vinden zijn
heb ik hier een vraag over mijn project.

Het gaat om een verticuteermachine, die had messen maar omdat hij alleen maar sneetjes maakt in de graszode en het meeste mos mooi laat staan heb ik de messen verwijderd en veren op de as geplaatst
maar nu breken de veren na korte tijd allemaal af bij de as
dit waren wel hele oude ex rioolveren en waren door roest niet de sterkste meer.

Toen heb ik staaldraad geprobeerd, dat gaat aardig beter maar ze zijn wat aan de slappe kant
en breken op den duur ook weer af als je iets te diep gaat over het gras
omdat dit systeem wel goed werkt om het mos uit het gras te slaan wil ik hier toch mee verder experimenteren
misschien iets stevigere veren of een andere soort staal draad.

Ik heb er 19 stuks nodig (plus een paar voor reserve) van 18 cm lang en een dikte van 8 mm
heeft iemand een idee wat ik hier voor kan gebruiken of iets heeft liggen wat toch niet meer wordt gebruikt
ik kan ze zelf wel op maat slijpen als de dikte maar onder de 8 mm. blijft.

Commentaar van de moderator Foto's verkleind, voor uitleg over zelf foto's verkleinen zie de topics in dit board

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 14 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.