Ferm hulpstuk voor dunne plaat, iemand ervaring?

Auteur Topic: Ferm hulpstuk voor dunne plaat, iemand ervaring?  (gelezen 3870 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GlobetrotterXXL

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Ferm hulpstuk voor dunne plaat, iemand ervaring?
« Gepost op: 1 april 2012, 20:19:02 »
Hoi allen!

Bij deze mijn eerste post op dit forum.  Ben een DHZ'lasser, en beetje beginner, maar vooral autodidact dewelke al met veel aandacht diverse topics uit dit forum heeft gelezen.  Ik ben echter graag met mijn handen bezig, en hierbij ga ik de meest uiteenlopende projectjes niet uit de weg.  Momenteel ben ik bezig aan een loofrek voor op mijn oude aanhangwagen.  In het verleden laste ik al beugels voor mijn ladders en kleine ditjes en datjes voor om en rond het huis.  Een project voor de nabije toekomst is het ombouwen van een oude gasfles naar een terrashaard (na lediging en reiniging welteverstaan!).
Anyway, nu mijn reden van deze topic.  Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met volgend 'hulpstuk'.  Als je de verpakking en de oud Nederlandsche handleiding mag geloven maakt dit toestel mogelijk om met een klassieke lastrafo en mits gebruikmakend van dunne electrodes (1,5 a 2 mm max) om dun plaatstaal te lassen, dit zonder doorbranden.  Nu heb ik niet direct die ambitie, en al zeker niet de intentie om dergelijk toestel  aan te schaffen, maar heb er ééntje van mijn vader kunnen lenen.  Hij heeft het echter nog niet gebruikt, dus naar zijn ervaringen polsen zal me niet veel wijzer maken.
Het gaat om volgend toestel Zie afbeelding

Zoals ik al zei, ik heb het niet écht nodig, maar wil het wel eens proberen, maar wil er me ook voor hoeden een pak electrodes te kopen, waar ik achteraf toch niks mee doe.  Momenteel las ik met een oude Deca lastrafo, knettert en pruttelt, en bij verkeerd aanzetten plak je gegarandeerd vast, maar na enig oefenwerk begint mijn werk er al op vooruit te gaan, dus we blijven oefenen en wie weet begeeft het ding het ooit, waardoor een beter toestel zich opdringt (mits budget).  Ik ben alvast benieuwd naar eventuele ervaringen!

Groeten!

Bart

Commentaar van de moderator Aangepast, voor info pb het beheer.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything