Gezocht: draadschema Telwin maxmig 170/1

Auteur Topic: Gezocht: draadschema Telwin maxmig 170/1  (gelezen 3243 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nico1970

  • Forum lid
  • Berichten: 2
Gezocht: draadschema Telwin maxmig 170/1
« Gepost op: 19 maart 2012, 22:27:00 »
Hallo,

Ik heb een defect (krijgertje) lasapparaat zoals in de titel beschreven.
Nu is dit natuurlijk een hobbymatig machientje wat overigens nog  van redelijke kwaliteit schijnt te zijn. Ik ben begonnen met de vaste toorts te veranderen naar een euro aansluiting. Ook wil ik af van de constante stroom op de draad. hiervoor heb ik een aan/uit schakelaar , een fase relais en een omvormer 220 naar 24 geplaatst.(had ik nog uit andere gesloopte apparaten) De aanwezige ventilator heb zo geschakeld dat hij al gelijk bij het aanzetten van de machime gaat draaien.
Nu ben ik echter niet thuis in de werking van de printplaat hoe dat hij de lastrafo inschakeld. Origineel zit de schakeldraad op de geleider van de lasdraad naar de toorts.Ook zitten er twee dikke blauwe draden naar de printplaat vanaf de amperagekeuzeschakelaar. Schakelen deze de nul?
Is het zo dat ik ze er dan af kunnen halen en door kunnen verbinden en dan de fase via het faserelais schakelen?   
Ook denk ik dat het telwin draadmotortje is overleden,er komt wel 24 volt op maar doed niets. Heeft iemand nog een professionele draadmotor 24 v in de aanbieding? Ik neem aan dat er ook een thermo schakelaar op zit.Hoe kan ik die in de nieuwe situatie het best aansluiten?Er zit ook een lampje voor wat hier volgens mij mee te maken heeft. Overigens kan ik met een algemeen schematje voor een 220 mig mag kar misschien ook wel verder komen.   

met vriendelijke groet Nico1970

 

anything