lowbudget: ContiWeld vs Cebora ?

Auteur Topic: lowbudget: ContiWeld vs Cebora ?  (gelezen 8871 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline airhead

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 12
lowbudget: ContiWeld vs Cebora ?
« Gepost op: 9 maart 2012, 00:21:02 »
Als volstrekte leek is het toch knap lastig om op marktplaats een kwalitatief goed, gebruikt lasapparaat te vinden. Dus misschien m'n budget maar wat bijstellen en zoeken naar een nieuwe. Zo kwam ik aan de onderkant van de markt (= de bovenkant van mijn budget) 2 apparaten tegen die me wel interessant lijken, nl. een Cebora Revolution Combi (34-130 A, 4 stappen) en een ContiWeld Mig150 C (30-150 A, 4 stappen). Beiden zijn draagbaar en de ContiWeld lijkt in het voordeel wat betreft laagste en hoogste spanning en vanwege de afneembare lastoorts.

Ik ga het apparaat voornamelijk gebruiken voor laswerk aan mijn VW bus, plaatwerk en kokerbalken tot zo'n 4mm (!?).
Het is me inmiddels wel duidelijk dat er (veel) meer bij komt kijken dat de cijfertjes in de folders, maar kan iemand mij vertellen of deze apparaten kwalitatief goed genoeg zijn voor een beginnend lasser en voor de genoemde werkzaamheden?

Verder las ik ergens dat je met een apparaat vanaf 160 A (6 standen) al op stand 5 na een paar cm lassen thuis de stoppen "er uit knalt". Heeft het dan überhaupt wel nut om een zwaarder apparaat dan boven genoemde te overwegen?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 14 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.