Stoom en spanning bij plasmasnijden?

Auteur Topic: Stoom en spanning bij plasmasnijden?  (gelezen 2809 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tiglover

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 19
Stoom en spanning bij plasmasnijden?
« Gepost op: 6 februari 2012, 22:08:45 »
Kan iemand mij iets vertellen over de stroom en spanning die bij plasmasnijden gebruikt word, en hoe het verloop hiervan is tijdens starten en snijden.

Het lijkt mij wel een uitdaging om indien mogelijk een soort control box te bouwen die gevoed door een las apparaat, met een pilot arc toorts plasma snijden mogelijk maakt.
Ik ken een electronica freak die met de juiste gegevens deze uitdaging wel aan wil gaan.
Die kan ook redelijk vorspellen wat de kosten zijn, het moet wel leuk blijven natuurlijk.

zijn er meer mensen die wel interesse in zoiets hebben, dan kunnen we kosten drukken door gezamelijk inkopen van de durdere onderdelen.
Er zijn tegenwoordig voldoende componenten die makkelijk 70A kunnen regelen of schakelen voor niet te gek veel geld.
De aansturing hier van hoeft niet duur te zijn en kan ook programeerbaar uitgevoerd worden.
Zo kan er ruimte voor experimenteren over blijven.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe het plasma snij proces verloopt en welke stroom spanning en ontsteek spanning nodig is.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything