KempoTig 250 AC/DC opstart stroom doet automaat uitschakelen.

Auteur Topic: KempoTig 250 AC/DC opstart stroom doet automaat uitschakelen.  (gelezen 6943 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RichardB

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
KempoTig 250 AC/DC opstart stroom doet automaat uitschakelen.
« Gepost op: 13 januari 2012, 16:29:03 »
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Bij het aanschakelen van mijn Kemppi KempoTig 250 AC/DC schakelt de automaat in de meterkast bij de eerste keer uit.
Bij de 2e keer proberen lukt het meestal wel, en kan je gewoon prima lassen.

Nou komt dat waarschijnlijk (vrijwel zeker)  doordat de opstartstroom van de transformators te hoog is voor de groep waar het apparaat op zit. (16 ampère  3 fase + N automaat)
Op het type plaatje staat dan ook dat ie meer Ampere kan gebruiken als de groep waar deze op zit.
Op zich hoef ik nooit zwaar constructie werk te doen, en zal dan ook nooit het maximum vermogen van het apparaat aanspreken.

Is er iets wat je kunt doen om de opstart stroom te beperken?

Er zijn nu 2 fases (dus 400v) gebruikt bij het aansluiten

Kan je eventueel zo'n apparaat op 2 x 230V + N aansluiten? (dus 2 fases + N) want een van de aansluitmogelijkheden  is 2x op 220v.. Maar vraag met af of dat wel kan met meerdere fases ivm de fase verschuiving.
Ik kan eigenlijk alleen maar opties voor 3x 240v vinden voor modernere apparaten.
En zomaar wat proberen is nooit een goed idee met dit soort voltages.

Heeft iemand nog een handleiding of schema van dit apparaat? want ik heb na uren zoeken op internet nog niets kunnen vinden.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 14 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything