Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1187 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline edwindelang

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Even voorstellen
« Gepost op: 13 januari 2012, 08:48:31 »
Hallo allemaal
Voor een aantal maanden (2) terug ben ik met lassen begonnen omdat ik een Ford Mustang gekocht heb in US van een paar jonge knapen die het niet meer zagen zitten om de auto verder te restaureren. Ik moet toegeven bijna alles moet worden vervangen. Ik ben niet de enige die eerst maar eens een tweede Handsje kocht voor € 100,- leek mij wel verstandig ((:edu. ik heb een las naatje gemaakt en kon hem direct weggooien. Heb toen een nieuwe Giant gekocht € 200 en zwaar genoeg. Elke keer dat ik ging lassen deed ik dat met verschillende standen amperes en draad snelheid om zo de idiale instelling te vinden. Ik kreeg een paar tips zo links en rechts. Heb op een gegeven moment zwaardere aarde op laten zetten, het mocht allemaal niet helpen. Die bekende knetter kwam niet uit mijn lastoorts en het bleef bakken en braden, als je bedenkt dat je later met deze auto ook wil gaan rijden met een 300+ pk v8 blok, krijg je geen veilig gevoel bij  ((:schaamrood. Op een gegeven moment heb ik een kennis van mij gevraagd of hij kon komen kijken om te lassen met mijn lasapparaat. Dat deed hij maar voor de tweede keer knapte de plastic spindel waar 5kg draad op zat. Dus geen test. Echter hij had ook een lasapparaat (Güde 200) Ik heb daar mee gelast en kon de volgende uren mijn verbazing niet onderdrukken. Op dun plaat materiaal een hoek verbinding maken als of ik een rot in het vak was. Ik ben daarnaar op zoek gegaan naar dat apparaat. Onderweg kwam ik nog een Cebora tegen veel goede recenties gelezen maar heb zelf niet kunnen proeflassen. Wel kwam ik terecht bij ................. (in het hoge noorden van Friesland). Ik mocht daar lekker proeflassen en dat ging net zo goed als met de Güde. Uiteindelijk heb ik een eigenbouw gekocht die geweldig last en die genoeg power heeft. En dat voor een pennen sjouwer, ik ben accountant van beroep. Verder mag ik graag wat met mijn handen doen en vindt ik dit een leuke afwisseling. Ik hoop nog veel us cars te mogen lassen. :)

Commentaar van de moderator Tekst aangepast i.v.m. het reglement

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.