Even voorstellen.

Auteur Topic: Even voorstellen.  (gelezen 1287 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Doggieman

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Even voorstellen.
« Gepost op: 12 januari 2012, 20:21:48 »
Okay.....hier gaat ie dan.

Meer dan 20 jaar terug heb ik ooit eens een elektrode las apparaat gekregen. Nog zo'n lekkere ouderwetse. Koper gewikkeld en lood zwaar. (noemde ze destijds een portable model!) Heb er ooit mee gelast, maar de lassen zagen er echt niet uit! Wist ik veel. Jaren later ben ik van beroep gewisseld, en ben nu storing en onderhouds monteur bij een groot kabel bedrijf. Voor mijn vak voer ik ook reparaties uit aan machines waar iets afgebroken is, of aan frames e.d. Hiervoor was het noodzakelijk dat ik moest lassen. Ik heb de oude machine onder de rommel in de schuur opgeduikeld, en ben gaan oefenen. Nu 5 jaar later kan ik rustig zeggen dat ik kan elektrode lassen. Ik durf nu ook rustig mijn lassen te belasten hahaha.
Omdat ik steeds beter werd breide mijn hobby zich ook steeds verder uit. Ik restaureer oude diesel motoren, en knutsel van alles in elkaar met oude onderdelen en motortjes. Hiervoor moet er natuurlijk veel gelast worden. Ik werk samen met een collega die erg goed TIG kan lassen, en dat leek me ook wel wat. Makkelijker dunne plaat lassen, en mooi fijn laswerk aan pijp en buis. Sommige dingen kunnen gewoon niet met een elektrode gelast worden. Vandaar dat ik eens langzaam op zoek ga naar een TIG las apparaat. Net als al mijn ander gereedschap wil ik een kwaliteitsapparaat. Ik heb geen goede ervaringen met goedkoop spul. Of het nu om een pijpenbuiger gaat of om een Zweedse tang. Kwaliteit kost wat.

Vandaar mijn registratie op dit forum. Ik zoek gewoon tips over hoe het proces werkt, en hoe te TIGGEN. Net als bij het elektrode lassen ben ik niet op zoek naar de wetenschap achter het lassen. Ik heb geen materiaal kennis, maar als ik wat weten moet dan zoek ik dit wel even op. Ik hoef ook geen apparaat waar alles op en aan zit. Dit gebruik ik toch allemaal niet. Net als met mijn plasma snijder (een Hypertherm) moet het goed, simpel en betrouwbaar zijn.

Ik hoop dat ik e.e.a. kan leren op dit forum.

M.vr.gr.

Doggieman

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything