kempak tig 200dc niet helemaal ok

Auteur Topic: kempak tig 200dc niet helemaal ok  (gelezen 5029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Famvelden

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 11
kempak tig 200dc niet helemaal ok
« Gepost op: 8 januari 2012, 21:44:41 »
Ik heb al jaren een kempak tig 200dc, maar sinds een paar weken fuctioneerde het uitzetten (aanzetten wel) van de lasfunctie bij het handvat bij niet meer op de machine?
sinds vorige week is het zo ook bij het indrukken dus aanzetten van de lasfunctie niet meer fuctioneerd, sterker nog als ik de machine aanzet, is de lasfuctie DIRECT ingeschakeld, ik hoor dit direct , want het relais voor de gasstroom wordt dan ook direct geaktiveerd, dit is natuurlijk erg lastig.
ik heb het schakelaartje op het handvat doorgemeten, die werkt goed aan en uit, ik heb de contacten dus slangenpakket en de dikke lasklem als eens schoongemaakt en weer aangesloten,
wat wel opmerkelijk was dat in het verleden als je de lastoorts even netjes had neergelgd om je werkstuk te bewerken, het gasstroom relais ook spontaan weleens aanging dus er moet wel iets elektronisch niet goed zijn, nu heb ik de print al eens bekeken maar ik kan er niets aan zien, het schema staat aan de binnenkant van de kap m.u.v. de elektronische componenten.
wie heeft er een suggestie, of een adres in het zuiden des lands om deze machine voor een schappelijk prijs te laten maken.
bvd. Frank

Commentaar van de moderator Foto verkleint

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 29 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.