ESAB Lag 315 ingebruik nemen.

Auteur Topic: ESAB Lag 315 ingebruik nemen.  (gelezen 6160 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Flyinggoose

  • Forum lid
  • Berichten: 4
ESAB Lag 315 ingebruik nemen.
« Gepost op: 26 december 2011, 23:26:11 »
Hallo Ik kocht me op een veiling van Troostwijk een mig/mag halfautomaat.

Ik lastte voorheen altijd met electrode-laspost.

Aangezien betreffende metaalconstructiefirma failliet ging en deze  een  hele reeks dezelfde machines op een rij had staan, werden bij de demontage de kabel tussen feeders en trafo's simpelweg doorgeknipt   >:( , en onderling verwisseld :o :o.
Nu heb ik een beetje moeite om deze 2 onderdelen  terug juist gekoppeld te krijgen.
Graag hierbij een beetje hulp.

Het betreft een ESAB LAG 315 met een PULS AID erbij.

De feeder die erbij was is een ESAB A10 Med 30.

Nu is het gangbaar dat deze feeder bij dit type lastrafo hoort (alle machines waren van hetzelfde type) , maar ze zijn onderling gewisseld, heb ik gezien.

De electrische voeding van de feeder (42V) die vertrekt aan de LAG 315 heeft namelijk een drieaderdige kabel (die werd doorgeknipt); met name een blauwe , een bruine , en een geel/groene aan de trafokant.
De feeder zelf heeft op zijn beurt een voedingskabel van 6 draden (een geel/groen een grijze en vier genummerde zwarte draden).
 Nu zou ik die graag aan elkaar maken maar weet niet welke draden aan elkaar gemaakt moeten.

Ik maakte de kast van de feeder open om te zien welke twee draden naar het motortje liepen, maar .....dat was te simpel gedacht...
Er zit nl. een grote printplaat in de feeder, waar de 6 aderige kabel bij uit komt. Een drietal zwarte draden zitten op de lusterklem vast en twee (de rode en de blauwe die dwars over de printplaat lopen(zie foto's in bijlage), gfaan naar een schakelaar hogerop.

Nu weet ik niet welke kiezen...

Ik zou niet graag de printplaat vernielen door verkeerd te gokken van aan sluiting.

Graag hierbij  een advies hoe ik dat oplos.



Ook graag de vraag wat een pulse aid doet aan deze machine?
Ik meen dat er ook dergelijke machines zijn zonder deze Puls Aid.
Wat betekent dit en hoe werk je daar mee?

Verder.

Ik zette reeds een stekker eraan die past op mijn systeem, en sloot naast de drie fasen ook de aarding aan (geel/groen).
Hij bromt tenminste al als ik 'm opzet ;-)

Dan hoor ik nog een fles gas gaan te halen om mijn ontspanner op te zetten om vervolgens naar de electrische klep op de feeder te gaan met een persluchtslangetje.

Kortom, als ik nu de voeding tussen trafo en feeder aangesloten kreeg was ik al een heel stuk op weg....

Iemand tips of ervaring?

Greetz, Benny.

Note in bijlage een reeks foto's.





Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 10 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything