Waneer voorverwarmen van een werkstuk?

Auteur Topic: Waneer voorverwarmen van een werkstuk?  (gelezen 2290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DigitalOverdose

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 185
Waneer voorverwarmen van een werkstuk?
« Gepost op: 28 november 2011, 09:49:29 »
Ik lees af en toe wat over het voorverwarmen van een werkstuk maar zit met de vraag waneer en waarom je dit juist doet. Ik begrijp dat het bij aluminium nogal eens gedaan wordt?  Wat ik me ook af vroeg, is of je er mogelijke trekspanningen na het lassen (deels) mee kunt opvangen (mischien is dat wel de reden waarom je't doet?). Zou je er bijvoorbeeld (beter) mee kunnen vermijden dat een hoek na het aflassen vervormt als je'm eerst voorverwarmt ipv het koude metaal aan mekaar te hechten en af te lassen?

Last but not least: hoe doe je het? Ik ben maar een hobbylasser en mijn beschikbare apparatuur voor deze job zou een simpele bunsenbrander zijn. Is het daarmee te doen?

Alvast bedankt om me weer wat wijzer te maken!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 12 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.