advies over welke machine te kopen

Auteur Topic: advies over welke machine te kopen  (gelezen 3579 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline plutomouse

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 40
advies over welke machine te kopen
« Gepost op: 4 november 2011, 22:50:39 »
Hallo,


Ben nog vrij nieuw hier op dit forum, maar wil toch al even jullie hulp inroepen.
Ik ben sinds dit jaar begonnen met het volgen van een opleiding TIG-lassen, en zou me zelf een toestel willen kopen.

Na veel rondzoeken op het www wordt de keuze alleen maar moeilijker..  ???

Wat komt er zoal in aanmerking?

De toestellen van freetech: Freetech Combiarc Pro 200 4in1
lijkt een zééér interessante prijs voor een zeer compleet toestel, ben in blijde verwachting van de test hier op het forum (enig idee wanneer die er komt trouwens?)
maar wat bij defect? volgend jaar zal dat nog wel ok zijn, maar wat binnen 5 jaar?


Gys/IMS/Lastek: Gysmi 207 - IMS 201 ACDC - Lastek T-200-1
zijn volgens ik kan zien dezelfde toestellen, iets duurder dan de freetech en zonder plasmasnijder. Instelgebied van de pulsfrequentie is ook minder groot
Bij defect zal de kans op reparatie hier (naar mijn gevoel) hoger zijn, "groter" merk, meer dealers.

een tweedehandse prof machine (fronius, lorch, kemppi, saf,esab, ....) via de gekende kanalen als kapaza, tweedehands, ebay,... of een tweedehands toestel via een stenen (lasbenodigdheden)winkel (vb. Cjays lastechniek)
prof merken: service achteraf zal geen probleem zijn; maar minder functies voor meer geld voor een oudere machine.


Wat zijn jullie ervaringen hierover, ofte argumenten pro en contra de verschillende mogelijkheden?


las ze...